vrijdag 24 augustus 2018

Lieve allemaal,

Ruud gaat beetje bij beetje vooruit. Hij mag sinds een paar dagen alles weer eten, want het slikken gaat goed. Helaas is hij regelmatig misselijk. Daar is geen aanwijsbare oorzaak voor. Hij heeft 2 dagen geleden in verband met die onverklaarbare misselijkheid een gastroscopie (vervelend maagonderzoek) gehad en daaruit is niets gebleken. Gelukkig maar. Het eten en drinken gaat goed, ofschoon hij er niet altijd zin in heeft.

Het spreken gaat ook beter. Hij praat sinds kort meer met zijn stem. Dat is fijn en ook heel goed.

Ruud staat ook regelmatig, met hulp uiteraard. Het doel van de fysio is dat hij weer zal kunnen lopen. Daar hopen we op. Ook zijn linkerarm wordt geactiveerd. De vingers van zijn linkerhand kan hij redelijk goed bewegen. Het zou fijn zijn als hij weer gitaar zou kunnen spelen. Ruud heeft een oefengitaartje gekregen van een goede gitaarbouwer en superlieve vriend, Thijs. Leuk om te zien dat Ruud daar al een beetje op speelt met zijn rechterhand.

Sinds een gesprek met de arts afgelopen dinsdag realiseert Ruud zich goed dat hij echt alle zeilen bij moet gaan zetten om te revalideren. Hij heeft het goed begrepen en gaat zijn beste beentje voorzetten.

Veel liefs,

Judit
link bezoekersagenda

8 opmerkingen:

  1. Super om te lezen, Judit! Dankjewel voor je uitgebreide verslag!

    Groetjes, Theone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ruud en familie. Dank voor het verslag. Wat een fantastisch nieuws, wéér vooruitgang! As zondag kom ik even langs, op doorreis naar Groningen.
    Ruud, blijf volhouden, blijf oefenen, zet 'm op, ¡Tu puedes! Besos X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste familie en andere naasten van Ruud,
    gisteren hoorde ik van Anja dat Ruud een hersenbloeding heeft gehad, vandaag heb ik met Henriëtte gesproken. Heel goed om te horen dat het herstel zo voorspoedig gaat. Ik zal me ook even voorstellen: ik ben gitaarleerling van Ruud sinds 2007, waarvan een aantal jaren in maandelijkse groepslessen in Breda of Oosterhout tot een paar jaar geleden. Ik woon nu in Zutphen. Inmiddels heb ik ook de andere oud-leerlingen, Joris, Marc en Frank OC, op de hoogte gesteld, ook van deze blogspot.
    Ik zal zo spoedig mogelijk intekenen voor een bezoek in de agenda op deze site.
    Hartelijke groet, Ted Polderman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan overigens niet inloggen op de bezoekersagenda, merk ik net

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb de link vernieuwd,desktop werkt de link weer onder de laatste post, en anders- op mobiel/ tablet - via de google spread-sheet app-.

      Verwijderen
  5. Hi Ted, probeer de Google spreadsheet app even te downloaden op je telefoon of iPad. Daarna gaat het inloggen vlekkeloos.
    Fijn dat je in wilt tekenen voor het bezoek. Mvg Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoorde vandaag van de verpleging dat Jan Bastiaans ( Ruud zijn eerste flamencoleraar)gisteren samen met Ruud weer gitaar heeft gespeeld; Jan de accoorden, Ruud de rechterhand.
    Wat een mooie manier, toch muziek te kunnen maken! ¡Mooi!
    We hebben vandaag lekker buiten een ommetje gemaakt in de herfstgeuren/zon.
    Heerlijk! Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste mensen, Ik werd vanmiddag gebeld door Joke Hamminga met het bericht over Ruud zijn toestand. Ik wist het niet en we zijn er vanavond meteen langs gegaan. Enorm geschrokken. Ik wil regelmatig langs gaan komen en had me ook meteen aangemeld vandaag. Hoop dat ik dat goed gedaan heb en dat het zichtbaar was ( niet alleen voor mij) Ben nog aan het na sudderen van de schrik. Liefs allen. Marjolein Meijers

    BeantwoordenVerwijderen